vineri, 27 martie 2009

Lente & Cafe

Lente & Cafe
Strada David General Praporgescu 31
Telefon rezervari: (+40) 031 102 06 61 (UPC)

Duminica, 29 Martie 21:00 si Miercuri, 1 Aprilie 21:00)
Emilian Florentin Gheorghe (chitara) si Dan Nicolau (trompeta).

Joi, 2 Aprilie 21:00
Luiza Zan live cu Eddy Neumann (saxofon) si Jimmy Cerchez (chitara).

Watumi Fringe & Festival - Brasov

Se pregateste un festival de Fringe la Brasov: Watumi Festival & Fringe.


Citez din pagina lor de pe MySpace:


About Watumi:
Watumi Festival & Fringe is the first fringe festival in Romania. It takes place between the 22nd and 26th of July in Brasov, in Transylvania. We love and we promote art in all of its forms. Watumi Festival & Fringe is a revolutionary platform, specially designed for newbies in all of its areas, but hey! but we wouldn..t say no to big names from all over the world. So artists of all shapes and sizes are welcome to join the community. The festival is organized by A.S.P.A (Association for Sustaining and Promoting Artists). More information further to come on the official website. www.watumi.ro


Who I'd like to meet:
From crazy professor-like experimental artists to lovers of simplicity, people with good vibes, fine connoisseurs of beaux-arts, NGOs, related art communities and everyone that can make arts play in a surreal environment.

joi, 26 martie 2009

Jazz si sponsori

Sponsorizarea unui concert de jazz


Exista pe jazzfests.net o lista cu festivaluri din Europa. Am incercat de ceva vreme sa aflu care este motivatia sponsorilor pentru aceste evenimente. O banuiam dar de data asta am incercat sa o si scriu. M-am gandit ca materialul ar putea fi util celor din departamentele Marketing - Comunicare.


Dupa cateva cautari pe Google am gasit o lista pertinenta de argumente. In viziunea Forum-Arts.ch, argumentele unei astfel de sponsorizari in domeniul artelor ar fi:

  • STIMULATES THE LOCAL ECONOMY
  • HEIGHTENS CORPORATE IDENTITY
  • CONTRIBUTES TO BRAND ENHANCEMENT
  • CREATES A BOND WITH THE COMMUNITY "CORPORATE CULTURAL RESPONSIBILITY"
  • ALLOWS HIGH PROFILE NETWORKING & CORPORATE ENTERTAINMENT POSSIBILITIES
  • BENEFITS EMPLOYEES
  • AN INTERESTING ALTERNATIVE TO ADVERTISING


    Nu ma pot abtine de la cateva comentarii in scopul adaptarii informatiilor la conditiile din Romania.

    Ideea stimularii econimiei locale este absolut potrivita. Este suficient sa te gandesti la festivalul de la Garana pentru a intelege acest lucru. Sau la programul Sibiu - Capitala Europeana din 2007 care practic a transformat definitiv orasul si zona.


    Argumentele referitoare la imbunatatirea imaginii unei marci ar trebui probabil corelate cu interesul potential al publicului catre jazz. Probabil dificultatea sponsorilor in a intelege cum poate fi folosit jazz-ul ca vehicul de comunicare provine exact din complexitatea acestei mari "umbrele" sub care se afla manifestarile numite generic "concerte de jazz". Pentru ca la un concert de jazz intr-adevar si elite culturale, conectate cu diferite departamente (dans contemporan, pictura, film, teatru, balet, opera) dar si o categorie boema foarte familiarizata cu Led Zeppelin, Frank Zappa, Metallica sau Nirvana. O parte din cei prezenti acum in salile de concert au fost abomati permanenti la festivalul de la Sibiu si vor intreba daca in foaier se vinde bere sau in ce club vor merge muzicienii dupa concert pentru jam session.


    Cat de popular este - sau mai ales poate cat de popular fi jazz-ul in Romania ? Eu as raspunde ca suficient de popular pentru ca Sorin Romanescu sa umple singur (concert solo) Sala Radiodifuziunii (Mihail Jora) doar cu cateva mailuri trimise prietenilor. Suficient de popular pentru ca Mircea Streit sa poata face un festival extraordinar (Jazz and More) cu bugete miniscule. Ce mi se pare cu adevarat interesant este faptul ca exista un numar important de oameni pregatiti asculte ceva nou. Acesti oameni au nevoie doar de un context favorabil. Pentru multi nu este suficient un club de jazz in care intra doar 100 de persoane, locurile sunt inconfortabile si de cele mai multe ori este prea mult fum. Se simte nevoia de confortul unei sali mari, de pauzele dintre recitaluri cu un bufet bine aprovizionat. Multi isi amintesc de festivalurile de jazz de dupa '89 de la Sala Palatului in care i-am vazut pe Chick Corea, John McLaughlin, Airto Moreira, Sam Rivers, Barry Altschul.


    Corporate Cultural Responsability. Asata este probabil cheia sponsorizarii unui festival de jazz. Senzatia mea (opinie absolut personala) este ca un sponsor al echipei de fotbal "se agata" cu o oarecare indecenta de un fenomen prea mult mediatizat la fel cum la anuntarea rezultatelor unei alegeri politicienii se inghesuie ridicoli in spatele liderului. O senzatie total diferita o transmite insa sponsorizarea unui eveniment cultural. Aici chiar apare acel ajutor real oferit comunitatii. E simplu si usor de inteles.


    Am mai incercat sa aflu de ce in Romania bugetele de publicitate ignora practic jazz-ul. Nu stiu. As presupune ca bugetele sunt atat de mici incat pentru o agentie nu merita bataia de cap. As presupune ca oamenii de marketing sunt prea diferiti in comparatie cu ascultatorii de jazz. Poate chiar nu stie nimeni sa promoveze jazzul in Romania astfel incat sansa multor muzicieni este acum reteaua de fani conectati prin internet. In definitiv este o metoda eficienta pe care o pot controla singuri.

    2z.ro [26.Mar.2009]


    Articolul va fi publicat si pe bolgul: concerte-de-jazz.blogspot.com




    Gasiti in continuare o lista de articole care ar putea sa va intereseze:

    Musical Notes: A mass of sub-cultures under jazz's umbrella
    Musical Notes / Stuart Nicholson

  • BLURT LIVE

    TONIGHT IN CONTROL CLUB, 10PM, STR ACADEMIEI 19, PASAJ VICTORIA

    BLURT LIVE!

    Group founded by poet, saxophonist and puppeteer Ted Milton in 1980 in Stroud, Gloucestershire.

    Blurt's compositions are based around repetitive minimalistic guitar and/or saxophone phrases with relentless, machine-like drum beats, over which Ted Milton orates his lyrics in a variety of "voices" that betray his days as a puppeteer. The overall effect is hypnotising, compelling and sometimes even unsettling.

    Blurt have a very strong live reputation due to the extra-ordinary theatrical talents of Ted Milton.

    A is for Anarchy, B is for Blurt, A Bee in The Bonnet, a Boot where it Hurts...Ted Milton's Demonic sax, and shouty, dadaist poetry, anguished & passionate psycho-funk, afro punk, fake no-wave trio. Over a period of 30 years the mighty, mythic Blurt have festered and fulminated, swaggered and evolved into an unusual and uncompromising beast capable of a magic and sublime, dissonant and confrontationalist music

    Alan Godon & Sorin Terinte la Art Jazz Club

    joi [ 26 Martie 2009 ] ora 21:00
    In a Mood for a Melody cu
    Alan Godon & Sorin Terinte
    ART JAZZ CLUB
    Bucuresti

    Trio Gazane cu Luiza Zan la Green Hours

    joi [ 26 Martie 2009 ] ora 21:00
    Trio Gazane cu Luiza Zan (voce)
    Mandela (flaut)
    Eddy Neumann (sax & electro)
    GREEN HOURS 22 JAZZ CAFE